عشق
زندگي زيبا
گردآوري جملات و پند و اندرزهاي زيبا در مورد زندگي بهتر و زيبا - عشق و ...
جمعه 18 شهريور 1390برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : فاطمه

عاشق زن و فرزند و مال و تجارت و كسب و كار و ... را براي خدا مي خواهد و اگر يكي از اين عوامل مانع حركت او بشود بر عاشق است كه ترك آن گويد تا باز هم به ذكرالله مشغول باشد.   

اين عاشقان اهل دنيا نيستند و دنيا در نظر آنان بسيار ضعيف و حقير است و راضي بدان نميشوند.

عاشق متوجه اين است كه در درونش و در وجود و ضميرش مرغ باغ ملكوتي هستو مدت زماني است كه در دام تن گرفتار آمده  و اسير و زنداني گشته است.

عاشق تمامي سعيش را بر اين قرار داده تا از اين اسارت خارج شده و خود را آزاد نمايد و از ماهيات و كثرات خارج گردد و به وجود و وحدت نزديك شود.

لذا با وا‍‍ژه ي شهادت آشنا مي شويم كه اوج نجات و رستگاري در همين است و پيروزي هم جز اين نيست كما اينكه مولاي متقيان علي عليه السلام پس از ضربت خوردن بدست آن نامرد و شقي جمله اي فرموده اند كه بسيار مشهور است و آن اينكه (به خداي كعبه رستگار شدم)

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

عشق از دیدگاه افلاطون

روح انسان در عالم مجرد است پيش از ورود به دنيا حقيقت زيبايي و حسن مطلق را پي برده است و حجاب ديده است پس در اين دنيا چون حس ظاهري و نسبي ومجازي را ميبيند از آن زيبايي مطلق كه پيش از اين درك نموده ياد ميكند غم هجران به او دست مي دهد و هواي عشق او را بر مي دارد . فريفته ي جمال مي شود و مانند مرغي كه در قفس است مي خواهد به سوي او پرواز كند عواطف و عوالم محبت همه همان شوق لقاي حق است اما عشق جسماني مانند حسن صوري مجازي است و عشق حقيقي سودايي است كه بر سر حكيم مي زند و همچنانكه عشق مجازي سبب خروج جسم از عقيمي و مولد فرزند و مايه ي بقا نوع است عشق حقيقي هم روح و عقل را از عقيمي رهايي داده مايه ي ادراك اشراقي و دريافتن زندگي جاوداني يعني نيل به معرفت جمال حقيقت و خير مطلق و زندگي روحاني است و انسان به كمال دانش وقتي مي رسد كه به حق واصل و به مشاهده ي جمال او نايل شود و اتحاد عالم و معلوم و عاقل و معقول حاصل گردد.
 

منبع: http://shahid-majidy.blogfa.com/post-1.aspx


نظرات شما عزیزان:

فرشاد
ساعت10:48---18 شهريور 1390
سلام
با دادن یک نظر برنده این هفته ما شوید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ

به نام آنكه جان را فكرت آموخت فاطمه‏ متولد سال هزار و سیصد و شصت و سه در شهری زیر آسمان زیبای خدا - سلام خدمت دوستان بزرگوارم. اميدوارم اين وبلاگ مورد پسند شما دوستان گرامي و خوبم واقع شود. موضوع وبلاگم: (گردآوري جملات و پند و اندرزهاي زيبا در مورد زندگي بهتر و زيبا - عشق و ...) پرسیدم..... ، چطور ، بهتر زندگی کنم؟ با كمی مكث جواب داد: گذشته ات را بدون هیچ تأسفی بپذیر، با اعتماد ، زمان حالت را بگذران، و بدون ترس برای آینده آماده شو . ایمان را نگهدار و ترس را به گوشه ای انداز. شک هایت را باور نکن، وهیچگاه به باورهایت شک نکن. زندگی شگفت انگیز است، در صورتیكه بدانی چطور زندگی کنی. پرسیدم ، آخر .... ، و او بدون اینكه متوجه سؤالم شود ، ادامه داد: مهم این نیست که قشنگ باشی ...، قشنگ این است که مهم باشی ! حتی برای یک نفر. كوچك باش و عاشق ... كه عشق ، خود میداند آئین بزرگ كردنت را. بگذارعشق خاصیت تو باشد ، نه رابطه خاص تو با کسی. موفقیت پیش رفتن است نه به نقطه ی پایان رسیدن.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زندگي زيبا و آدرس nafas30.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 54390
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1


????? ????? ????? ????

?? ????? ????


??? ?????
???
برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم